۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴

روایت مرگ ۱۶۷ نفر بر سکوی نفت در «آتش در شب»

روایت مرگ ۱۶۷ نفر بر سکوی نفت در «آتش در شب»

«آتش در شب» مستندی درباره آتش‌سوزی خط لوله نفت آلفا در آمریکا از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «آتش در شب» به یکی از بزرگ‌ترین حوادث و اتفاقات جهان در چند سال اخیر می‌پردازد. این رخداد بزرگ‌ترین حادثه در رابطه با تولید نفت در کل دنیا به حساب می‌آید.

مستند آتش در شب

در این انفجار ۳۱۷ هزار بشکه نفت از بین رفت. در ساعت ۱۰ صبح ۶ جولای سال ۱۹۸۸ با فشار یک دکمه اشتباه انفجار مهیبی در این سکوی نفتی صورت گرفت. در این انفجار شعله‌هایی تا ارتفاع ۹۱ متر زبانه کشیدند و ۱۶۷ تن از کارکنان این سکو جان خود را از دست دادند. خسارت وارد شده بر اثر این آتش‌سوزی چیزی حدود ۴.۳ میلیارد دلار در آن سال اعلام شده بود.

مستند آتش در شب

عملیات مهار آتش‌سوزی خط لوله نفت آلفا در آمریکا بسیار پیچیده و جانکاه بود و این مستند ضمن بررسی تصاویر آرشیوی این حادثه با بازماندگان این واقعه نیز مصاحبه کرده است.

مستند آتش در شب

مستند «آتش در شب» به کارگردانی آنتونی وونکه و محصول ۲۰۱۳ سه‌شنبه ۱۹ خرداد ماه، در قالب برنامه «آنسو» از شبکه مستند پخش می‌شود.

مستند آتش در شب

«آنسو» ساخته محمد حمیدی‌مقدم، هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش می‌شود. این مجموعه در هر قسمت میزبان بهترین مستندهای خارجی خواهد بود و این مستندها را پس از پخش با حضور کارشناسان مختلف نقد و بررسی می‌کند.

کد خبر 2770490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha